Belka
Niedziela, 7 Września 2025   imieniny: Regina, Marek, Ryszard
Rejestracja Witaj: Gościu, Zaloguj się
 
Belka
 
 

Telefon Bezpieczeństwa dla turystów

Data publikacji: 2013-06-05, Data modyfikacji: 2013-06-06
A A AWydrukDrukuj  
 

 

1 czerwca rusza Telefon Bezpieczeństwa dla turystów, który w tym roku został
po raz pierwszy zintegrowany z Polskim Systemem Informacji Turystycznej. W godzinach 8.00-
18.00 a od 1 czerwca do 30 września w godzinach 08:00-22:00 turyści zagraniczni będą mogli
uzyskać potrzebne informacje oraz uzyskać pomoc w sytuacjach wymagających specjalistycznej
porady. Pracownicy obsługujący Contact Center będą posługiwać się biegle językiem angielskim,
niemieckim i rosyjskim. „Telefon bezpieczeństwa” to wspólna inicjatywa Ministerstwa Sportu
i Turystyki, Komendy Głównej Policji, Urzędu do Spraw Cudzoziemców i Polskiej Organizacji
Turystycznej realizowana od 2002 roku.

Głównym celem „Telefonu Bezpieczeństwa” jest zapewnienie pomocy turystom
zagranicznym w nagłych i trudnych dla nich sytuacjach. Brak znajomości języka i procedur,
w przykrych dla turysty okolicznościach i poczucie zagubienia, może zaważyć w znaczący sposób
na opinii o naszym kraju, mimo iż wcześniej pobyt był postrzegany, jako bardzo atrakcyjny.

W celu połączenia się z operatorem wystarczy zadzwonić pod specjalne numery infolinii: +48
608 599 999 i + 48 22 278 77 77, płatne zgodnie z taryfą operatora. Komenda Główna Policji zapewni
możliwość korzystania przez osoby obsługujące telefon bezpieczeństwa z wewnętrznego numeru
telefonu z centrali telefonicznej Komendy Głównej Policji, w celu bezpośredniej komunikacji
z właściwymi jednostkami organizacyjnymi Policji i Urzędu do Spraw Cudzoziemców.

81% to suma wskazań dwóch najwyższych wartości na skali pokazującej poziom zadowolenia
turystów zagranicznych w Polsce. Na to wysokie zadowolenie z pobytu w Polsce składa się wiele
czynników. „Z naszych badań wynika, że 45 % turystów zagranicznych uważa, że „bezpieczeństwo”
jest dla nich bardzo ważne przy planowaniu wyjazdu do innego kraju a 42 % powiedziało, że raczej
ważne. Zaledwie 4 % przyznało, że nie bierze tego elementu pod uwagę” – powiedział Rafał Szmytke
Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.” Nie chodzi tu tylko o bezpośrednie zagrożenie życia
czy zdrowia, ale także poczucie bezpieczeństwa wynikające z pewności, że w przypadku kłopotów
ze zdrowiem, zaginięcia dokumentów, kradzieży itp. turysta uzyska natychmiastową pomoc
lub zostanie przekierowany do odpowiednich służb” – podkreślił Szmytke.

W tym roku po raz pierwszy Telefon Bezpieczeństwa został przyłączony do Polskiego Systemu
Informacji Turystycznej. Dzięki temu turysta będzie mógł uzyskać bardzo szybko informację
o najbliższych atrakcjach turystycznych. Zcentralizowana baza danych – Repozytorium Informacji
Turystycznej oparte jest na ścisłej współpracy z regionalnymi i lokalnymi organizacjami turystycznymi
i ich systemami. Łącznie w bazie danych jest 41000 obiektów a docelowo znajdzie się 60-70 tys.
Obecnie dysponujemy bazą: noclegową - ponad 10 000 obiektów, atrakcji turystycznych – ponad
4000, restauracji – ponad 23600, imprez/wydarzeń –ok. 1000, punktów informacji turystycznej – .
400 certyfikowanych.

Na wizerunek Polski nie składają się tylko opinie turystów zagranicznych. Z raportu
Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej wynika, że w 2012 roku zezwolenie na pracę otrzymało
39144 osób a w roku akademickim 2010/2011 na polskich uczelniach studiowało 21,5 tys. osób.
Urząd do Spraw Cudzoziemców ma, więc także za zadanie upowszechnić informację funkcjonowaniu
Telefonu Bezpieczeństwa w ośrodkach dla cudzoziemców, siedzibach Urzędu a także wśród
interesantów.

„Jesteśmy instytucją, która w naturalny sposób kojarzy się z cudzoziemcami, dlatego
po raz kolejny włączamy się akcję Telefonu Bezpieczeństwa. W tym roku będziemy także
zaangażowani w proces wymiany informacji z osobami obsługującymi Contact Center, tak by w razie
takiej potrzeby służyć naszą wiedzą i doświadczeniem, głównie w zakresie pobytu cudzoziemców
na terytorium Polski” – powiedział Rafał Rogala Szef Urzędu Do Spraw Cudzoziemców.

Ulotki z informacją o telefonie bezpieczeństwa będą również dystrybuowane za granicą
za pośrednictwem Polskich Ośrodków Informacji Turystycznej, konsulatów i ambasad
Rzeczypospolitej Polskiej, organizacji międzynarodowych i branży turystycznej, a także za pomocą
ulotek informacyjnych rozdawanych w punktach granicznych.


Kontakt: [email protected], tel. 606 909 202, 22 536 70 58

 

 

 

 

 

 

UM Wałcz, Źródło artykułu: www.um.walcz.pl, Autor zdjęć: UM Wałcz
 
Komentarze
Brak komentarzy, Twój może być pierwszy!
Autor:
Kod z obrazka:
Puste pole z komentarzem
Puste pole z podpisem
Wyszukaj
 
Kreska
Dodaj artykuł
 




Brak sond
 
Newsletter
Bądź na bieżąco z nadchodzącymi imprezami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.
 
 
wałecki

Powiat wałecki - utworzony wskutek reformy administracyjnej z 1999 roku powiat znajduje się w województwie zachodniopomorskim, a stolicą i siedzibą jego władz jest Wałcz. Na powiat składają się cztery miasta: Wałcz, Człopa, Mirosławiec, Tuczno, a także sześć gmin: Lipiany, Pyrzyce, Bielice, Kozielice, Przelewice, Warnice.

Na ziemie powiatu wałeckiego dojedziemy drogami krajowymi nr 10 i 22, a także wojewódzkimi 163, 177, 178 oraz 179. Dostaniemy się tu również transportem kolejowym.

Czekają tu na nas liczne szlaki rowerowe, piesze i kajakowe. Ciekawostką jest stado wolno żyjących żubrów. Stado na terenie gminy Mirosławiec liczy 40 sztuk. Jest też coś dla miłośników aktywnego wypoczynku. W Rudnicy znajduje się jeden z największych parków linowych na terenie naszego kraju.  

 

 

Zgłoś uwagi - uzupełnij wszystkie pola